Komkommertijd?

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Na een heerlijke vakantie ben ik weer (bijna) dagelijks op pad om leden en ondernemers te bezoeken. Zo liep ik vorige week met windkracht 10 in Scheveningen, om een dag later in Eindhoven te zijn.

Naast deze fysieke uitstapjes naar de verschillende steden in de regio, bel ik ook regelmatig met ondernemers. Want, zoals je in mijn vorige column al hebt gelezen, bel ik ook vaak met leden. Dit simpelweg omdat ik niet de tijd heb om de 1.857 leden in mijn werkgebied te bezoeken.

Costa del Sol

Na een aantal telefoontjes, kwam ik er wel achter dat de vakantieperiode echt heeft toegeslagen. Drie keer belde ik naar de Spaanse Costa’s, waar de andere kant van de lijn heerlijk van de zon aan het genieten was. Heerlijk toch, even opladen van alles! Dat betekent ook dat er straks weer met een scherp oog naar de onderneming gekeken kan worden.

Stap in de goede richting

Misschien heb je tijdens jouw break een aantal ideeën opgedaan of ga je nu echt slagen maken met dat plan wat al jaren op de plank ligt. Die nieuwe winkelinrichting of dat perfecte lichtplan? De lang gewenste uitbreiding of misschien wel het terugbrengen naar de essentie van jouw winkel? Je team uitbreiden met nieuwe winkelmedewerkers of juist iemand voor social media? Allemaal vraagstukken waar je misschien wel over nagedacht hebt. Met jouw lidmaatschap kom je makkelijk en snel in gesprek met de juiste personen binnen INretail. Bedrijfsadviseurs, social media-kenners en HR-professionals.

Samen met jouw team

Daarbij, nu je zelf weer even hebt kunnen ervaren wat ‘rust’ en ‘je kop leegmaken’ met je doet, vind jij het misschien wel een fijn idee om regelmatig met jouw personeel te gaan zitten. Hetzij in informele en kleine vorm, maar wel met regelmaat zodat de effectiviteit van je personeel omhoog gaat… Ook in deze situatie kan ik of één van mijn collega’s van personeelsadvies met je meedenken.

Als ik binnenkort in jouw regio ben of als ik je bel, dan hoor ik graag wat je vakantie heeft opgeleverd en hoe ik je daarbij kan gaan helpen.

Komkommertijd… die bestaat niet, er zijn altijd uitdagingen en kansen.
Twijfel niet, ga ze aan en deel je plannen met mij. Dan denk ik, en al mijn collega’s, graag met je mee!

Sander van der Nol 

Tags
Contactpersoon
Sander van der Nol
Sander van der Nol
Regioadviseur Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant
06 14 990 024

Recent nieuws

  • open

    Modefabriek | a procreative and inspiring fashion event

    Nieuws
    zondag, 8 juli 2018
    8 en 9 juli 2018 staat de modefabriek weer op de agenda
    Modefabriek | a procreative and inspiring fashion event
  • open

    De consument van de toekomst verwacht relevantie

    Nieuws
    Eergisteren, 22 juni 2018
    De consument lijdt aan infobesitas. De consument staat de hele dag aan en wordt gewild of ongewild geconfronteerd met een overload aan berichten en signalen die niet relevant zijn. Een consument wil maatwerk, beschrijft de trend Massacommunicatie & Persoonlijke Micromomenten in Retail richting 2030. Hoe je maatwerk zou kunnen leveren ligt Lightspeed in onderstaande whitepaper uit.
    De consument van de toekomst verwacht relevantie
  • open

    De voorbereidingen voor een verkoopplan in een notendop

    Nieuws
    woensdag, 20 juni 2018
    De meimaand kent ieder jaar flinke uitdagingen, met zijn feestdagen en de daaraan gekoppelde schoolvakanties welke doorgaans invloed hebben op de omzet. Maar wat doe je daar nu aan?
    De voorbereidingen voor een verkoopplan in een notendop
  • open

    Proeftijd blijft twee maanden

    Nieuws
    woensdag, 20 juni 2018
    Op 1 juli loopt de huidige cao af. De proeftijd in contracten langer dan 6 maanden voor nieuwe medewerkers kan in tegenstelling tot een eerder bericht gewoon op twee maanden blijven staan.
    Proeftijd blijft twee maanden
Delen