Geen vraag te gek
088 973 06 00

Belt vertelt: de samenwerking met jouw merken en leveranciers wordt nog belangrijker naar de toekomst

De gevolgen van het covid-19 virus raakt ons allemaal. Die pijn moeten we met elkaar verdelen want het is immers niet iemands schuld. 

De samenwerking met jouw merken en leveranciers wordt nog belangrijker naar de toekomst. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar juist nu moet je met elkaar in gesprek en dat staat nog los van het gehele businessmodel in de totale keten. Natuurlijk moet die gewijzig daar lees je alles over in het rapport Reset van de waardeketen. Maak jij die eerste stap?

Hierbij enkele tips:

  • Neem zelf initiatief en bel jouw merk en/of leveranciers. Maak het persoonlijk en stuur niet ongefundeerd een brief. Dat kan na het gesprek als bevestiging van de gemaakt afspraken (download hiervoor deze voorbeeldbrief). 
  • Stel het gesprek niet uit tot aan je inkoopafspraak. Bel vooraf en probeer afspraken te maken alvorens je gaat inkopen. Denk aan het perspectief welke je inzet, met andere woorden:
    • Hoe kunnen jullie mij tegemoet komen bij de huidige FW2020/21 voorraad,
    • Hoe kunnen jullie mij tegemoet komen met de leveringen en betalingen voor SS2021?
    • Voor wat hoort wat, dan kan jij een order plaatsen voor FW2021/22 en kan je de inkoopafspraak plannen.
  • Wees voorbereid en weet  waar je over praat;
    • Concreet met feiten en cijfers kunnen komen, indien nodig
    • Denk aan je huidige voorraad van het merk, doorverkoopcijfers, wat je hebt voor georderd voor SS2021 ( stuks/€) en omruilingen etc etc 
    • Ga je überhaupt door met het merk? Oftewel, welke toegevoegde waarde biedt dit merk?
  • Welke toekomstmogelijkheden zijn er om de relatie te intensiveren, denk dan een grotere order maar dan wel met enkele garanties en/of obv digitale samenwerking.

En bel mij even als je van gedachte wilt wisselen.

Delen