Medewerkers

Haal maximaal rendement uit je klanten 

In een wereld die continue in verandering is, is klantinzicht onmisbaar voor de groei van je onderneming. Als je goed weet wie je klanten zijn kan je er namelijk op anticiperen in je marketinguitingen, je inkoop en je klantreis. Onze bedrijfsadviseurs helpen je deze inzichten te vergaren en te vertalen naar concrete acties. Zo kan je je (marketing)inspanningen selectiever inzetten en haal je maximaal rendement uit je klanten en prospects.

Ontdek groeikansen

We snappen dat je als ondernemer niet altijd de tools en tijd hebt om uitgebreid klantenonderzoek te doen. Daarom is INretail een samenwerking aangegaan met Whooz: expert op het gebied van klantsegmentatie. Al ruim 35 jaar verzamelt en verrijkt Whooz data van alle 8 miljoen huishoudens die Nederland op dit moment telt. En dat is waardevolle informatie voor jou als ondernemer!    

Aan de hand van deze data, gecombineerd met je huidige klantenbestand, kunnen onze bedrijfsadviseurs uiteenlopende analyses uitvoeren. Deze bieden inzicht in o.a. het type klanten die zich rond je winkel bevinden, kenmerken van de klanten die je al bereikt en de specifieke postcodes waar de meeste klanten én (potentiële) omzet vandaan komt. Op basis van deze informatie en hun kennis van de branche helpen bedrijfsadviseurs Rob en Peter je unieke groeikansen te identificeren en te vertalen naar concrete acties. 

Neem direct contact op

Van inzicht naar actie

Een mooi startpunt voor klantinzicht is de INretail klantrapportage, welke je kosteloos kan aanvragen. Deze rapportage geeft je inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle huishoudens binnen het verzorgingsgebied van jouw winkel(s) ten opzichte van het landelijke klantprofiel. ​Dat geeft al een mooi beeld van de klanttypes die je rondom jouw winkel kan bereiken.  

Benieuwd welke van deze klanttypes daadwerkelijk bij jou kopen, wie voor de hoogste omzet zorgt en of dit aansluit bij je beoogde doelgroep? En wil je weten in welke postcodegebieden je het best scoort of waar je achterblijft, maar waar wel groeikansen liggen qua doelgroep en potentiële omzet? Daarvoor kan je bij ons bedrijfsadvies terecht!  

Onze bedrijfsadviseurs gaan persoonlijk met je aan de slag aan de hand van de volgende aanvullende analyses: 

  • Klantenbestandanalyse: je huidige klantenbestand wordt vergeleken met de aanwezigheid van klanttypes in het verzorgingsgebied van jouw winkel en het landelijke klantprofiel. Zo leer je je huidige klant beter kennen én krijg je inzicht in aantrekkelijke doelgroepen om te targeten. 
  • Klantenherkomstanalyse: we onderzoeken waar de meerderheid van jouw klanten én de omzet vandaan komt binnen jouw verzorgingsgebied. Wil je je marketing locatie-gericht inzetten of denk je na over winkeluitbreiding? Dan is deze informatie onmisbaar.  

Klant- en Omzetherkomst obv verzorgingsgebied met reistijd van 13 minuten (80% van de klanten). In de groene postcodes bevinden zich bovengemiddeld veel klanten in relatie tot het aantal huishoudens. Dit vormt het primaire verzorgingsgebied van de winkel. 

Met behulp van deze inzichten helpen we je gefundeerde afwegingen te maken met betrekking tot de opbouw van je collectie, aanpassingen van je marketingbeleid en afstemming van de marketingboodschap. Ook kan je bewuster postcodes targeten en zelfs op merkniveau je klantbenadering verfijnen.  

Aan de slag? Neem vandaag nog contact op om te ontdekken hoe je met klantinzicht maximaal rendement uit je klanten kan halen.   

Bedrijfsadvies aanvragen
Rob Drost

Rob Drost

Bedrijfsadviseur

Ik wil graag lid worden

Leden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.