In een wereld die continue in verandering is, is klantinzicht onmisbaar voor de groei van je onderneming. Als je goed weet wie je klant is kan je er namelijk op anticiperen in je marketinguitingen, je inkoop en je klantreis. Hoe meer je van je doelgroep weet, hoe beter je haar kunt vinden, boeien, activeren en binden. Zo kan je je (marketing)inspanningen selectiever inzetten en haal je maximaal rendement uit je klanten en prospects.
Kosteloze klantrapportage
We snappen dat je als ondernemer niet altijd de tools en tijd hebt om uitgebreid klantenonderzoek te doen. Daarom is INretail een samenwerking aangegaan met Whooz: expert op het gebied van klantsegmentatie. Al ruim 35 jaar verzamelt en verrijkt Whooz data van alle 8 miljoen huishoudens die Nederland op dit moment telt. En dat is waardevolle informatie voor jou als ondernemer!
Speciaal voor INretail leden kunnen we nu kosteloos een klantrapportage op postcodegebied verstrekken. Deze gebiedsanalyse geeft je inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle huishoudens binnen het verzorgingsgebied van jouw winkel(s) ten opzichte van het landelijke klantprofiel. Benieuwd hoeveel en welke (typen) potentiële klanten actief zijn in jouw verzorgingsgebied? Vraag de klantrapportage aan en onze adviseurs komen persoonlijk langs of online via Teams om de analyse met je door te spreken.
Vraag jouw klantrapportage aanVan inzicht naar actie
Klantinzicht is één, maar hoe vertaal je die inzichten nu naar concrete acties? Wat doe je als je doelgroep wel erg blijkt af te wijken van de meest-voorkomende klantgroepen rondom je winkel? Of als het precies klopt en je je inspanningen selectiever wil gaan inzetten?
Onze bedrijfsadviseurs kunnen je goed helpen de inzichten te vertalen naar concrete adviezen. Dit doen zij aan de hand van een aanvullende klantenanalyse, welke o.a. antwoorden biedt op vragen als:
- Welk type koopmotief van de inwoners in mijn verzorgingsgebied scoort bovengemiddeld in mijn onderneming?
- Sluit de uitkomst van de analyse aan bij mijn beeld als ondernemer bij mijn winkelconcept c.q. collectieopbouw?
- Wat is de kern van mijn verzorgingsgebied, waar komen de meeste klanten vandaan?
- In welke postcodegebieden scoor ik goed en in welke postcodegebieden blijf ik achter?
Met behulp van deze inzichten kan je gefundeerde afwegingen maken met betrekking tot de opbouw van je collectie, aanpassingen van je marketingbeleid en afstemming van de marketingboodschap. Ook kan je bewuster postcodes targetten en zelfs op merkniveau je klantbenadering verfijnen. De data die je zelf al beschikbaar hebt in je klantenbestand kan daarbij gericht worden ingezet.
Aan de slag? Neem vandaag nog contact op om te ontdekken hoe je met klantsegmentatie maximaal rendement uit je klanten kan halen.
Bedrijfsadvies aanvragen