Geen vraag te gek
088 973 06 00

Bijl Blogt: De kunst van het innoveren

Met een constant veranderende omgeving is het waardevol om af en toe stil te staan bij de kansen voor jouw onderneming. De kunst bij innovatie is het vinden van de juiste focus, keuzes maken en vooral: doen!

De technische- en sociale ontwikkelingen in de maatschappij zie je ook in de retail. De kernvraag die daaruit voortkomt is: ‘Welke memorabele ervaringen wil je de bezoekers en klanten van je bedrijf bezorgen?’. Als iedereen in de organisatie beseft waar de winkel als merk voor staat en waarin je onderscheidend wil zijn, dan wordt keuzes maken een stuk eenvoudiger.  

Doen 

Bij vernieuwing hoort onomstotelijk vallen en opstaan. Voor elke ondernemer gelden andere uitdagingen, ambities, prioriteiten en budgetten. Maar voor alle ondernemers liggen er kansen om succesvolle stappen te maken als het om vernieuwen gaat.  

Innoveren kun je leren! Door elkaar te inspireren en motiveren bijvoorbeeld. Beleg eens een pizza-avond of een ontbijt met het hele team, en bespreek hoe je de ervaringen van de bezoekers en kopers onvergetelijk kan maken. Kom er samen achter wat jullie uniek maakt en kijk hoe je dat kan verbeteren.  

Klantcontact 

Je kunt op diverse manieren de onderwerpen aanvliegen, maar belangrijk is dat de klantreis centraal staat. Wie wil er geen blijere bezoekers, beter rendement of een leukere en effectievere samenwerking? Dat is waar innoveren over gaat.  

Meer inzicht hebben in klantgedrag en de technische ontwikkelingen is niet alleen leuk, het brengt je bedrijf ook verder omdat je dingen anders gaat zien en organiseren. Recent werden er zeer interessante documenten hierover gepubliceerd die je hier gratis kan downloaden.  

Wil je praktische inzichten delen met je team? Dan kun je ook het handige en leerzame boek ‘Hoera ik heb een winkel’ bestellen. Dit boek is overzichtelijk en inspirerend en je kunt direct aan de slag met de inzichten.  

Voed je team en zij zullen vleugels krijgen! Heb je vragen of kunnen we je helpen? Bel mij of een van mijn collega’s gerust.  

Delen