Geen vraag te gek
088 973 06 00

Bijl blogt: Holy moly een hologram

Bij jezelf blijven

De veranderingen in de Retail volgen elkaar sneller op dan ooit. De Rollercoaster waarin we zitten lijkt niet te stoppen. Ik zeg bewust ‘lijkt’ omdat de schijn bedriegt. Als we alle media-, Tech partijen en experts moeten geloven dan is Retail straks een groot pretpark. Hierbij schuilt een groot gevaar, voor je het weet ga je als merk aan je essentie voorbij.

De regie voeren

Gelukkig kunnen ondernemers zelf aan de knoppen draaien. Zij bepalen voor 100% de mate van adoptie van alle vernieuwingen. Dat doen ze op bases van relevantie, doelgroep en mogelijkheden. Samen met huns teams dragen Eindbazen voor 100% de verantwoordelijk- heid voor de koers, activiteiten en cultuur van het bedrijf. Ze bepalen voor een groot deel zelf hun succes. Mensen voelen feilloos aan of een Winkel zich gedraagt als een plek waar je wil zijn en bij wil horen. Zijn de klant ervaringen goed dan zal het merk de gunfactor van de bezoekers krijgen. Dan zal beloven overgaan in helpen, betekenis geven en verkopen.

Duidelijkheid

In een samenwerkend team weten ze waar de Roots van het bedrijf liggen. Ze kennen en vertrouwen elkaar. Samen durven ze te ontdekken waar klantwensen en verkoopkansen elkaar ontmoeten. De essentie van winkels is mensen heel gelukkig maken. Dat geldt voor zowel de teams als voor de gasten, zij moeten samen de ultieme match maken. Als voor iedereen duidelijk is waar de meerwaarde voor de gasten kan of moet zitten, dan kan je samen gaan ontdekken welke middelen je daarbij kunnen helpen. Je dient vooraf duidelijkheid te hebben over het effect dat je wil bereiken met die techniek. Door te testen kom je erachter of het wel of niet werkt.

Proberen

Je kan op veel manieren techniek omarmen en inzetten. Neem als voorbeeld: ‘Je wil in de winkel effectiever met elkaar communiceren’. Om de maximale aandacht voor het thema te krijgen kan je een flitsende Hologram techniek inzetten i.p.v. een saaie PowerPoint. Als de boodschap helder is, de Hologram presentatie is top gemaakt en de setting van de meeting klopt, dan is iedereen blij. Als het niet goed verloopt zal het publiek meedogenloos zijn en wil je het liefst wegkruipen van ellende. Boodschap, vorm, middel, doelgroep en context staan altijd in verhouding tot elkaar.

Kansen

Dagelijks op de werkvloer via een Hologram met elkaar te communiceren is misschien nu te duur en complex. Wellicht is het wel iets voor later. Kansen pakken en testen, hoe je beter met elkaar communiceren, dat is een uitdaging en noodzaak voor veel bedrijven. Alleen met doen en proberen komen bedrijven er achter wat voor hen het beste werkt. Is dat duur of moeilijk? Nee. Het is een kwestie van doen en erop vertrouwen dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Neem nu deze handige gratis tool, als het gaat om lekker met elkaar communiceren kijk eens bij TEAMS van Microsoft. Wil je een keer een Hologram show ervaren laat het me weten, dan kan je 22 mrt ’s avonds met me mee naar Rotterdam.

Delen