Geen vraag te gek
088 973 06 00

Column: Meeliften

Vraagje… Op welk sportief evenement in jouw omgeving heb jij in het afgelopen half jaar meegelift?

En dan heb ik het niet alleen over sport- of wandelevenementen, maar ook over bijvoorbeeld meerdaagse muziekfestivals waarvoor spullen die jij verkoopt worden aangeschaft. Niets voor jouw winkel? Niet slim!

Uniek

De kansen die events bieden aan sport- en outdoorwinkels liggen bijna voor het oprapen, maar dan moet je ze wel pakken! Ik heb het al eerder gezegd: geen sector in de detailhandel die zo’n unieke positie heeft als de sportretail. Het hele jaar door zijn er immers door het hele land events, groot en klein, die je de mogelijkheid bieden om je omzet een boost te geven.

Sportparticipatie

Als je inmiddels het rapport van het Sportfocus 2019 onderzoek hebt gelezen, weet je dat de sportmarkt een flinke groei doormaakt. En dat dit vooral te danken is aan de toenemende sportparticipatie onder de Nederlandse bevolking. Dat is prachtig, maar als je daarvan wil profiteren, moet je er wél wat voor doen. Anders gaan alleen de grote sportdiscounters en webgiganten er met deze nieuwe omzet vandoor.

Beginners

Waarom proberen mee te liften op sportieve events op lokaal of regionaal niveau? Om de doodeenvoudige reden dat je daar vaak de beginnende sporters bereikt die voor het eerst aan zo’n sportieve uitdaging deelnemen. Mensen die jouw winkel nog niet kennen en dus niet automatisch bij jou binnenlopen voor hun uitrusting. En het mooie van events is dat je ze niet zelf hoeft te bedenken of te initiëren. Het wordt voor je gedaan. Zorg dat je erbij bent!

Delen