Geen vraag te gek
088 973 06 00

PERSBERICHT: INretail prikkelt politici met Nationaal Retail Debat

INretail organiseert 15 februari van 18.00 uur tot 19.00 uur het Nationaal Retail Debat met de vier grote politieke partijen van dit moment VVD, GroenLinks, CDA en PvdA. Er staat grote druk op de detailhandel en er is perspectief nodig.

Na de verkiezingen dragen Kabinet en Tweede Kamer de verantwoordelijkheid om met een passende aanpak de non-food retail te helpen herstellen van de enorme schade die nu wordt opgelopen. De retail is vrijwel de grootste werkgever van het land. Gezonde winkels zijn een nationaal belang. De chef politiek van Jinek leidt het debat over de centrale vraag wat de retail nodig heeft en hoe de kandidaat Tweede Kamerleden zich hier na de verkiezingen van 17 maart voor gaan inzetten. Het verkiezingsmanifest dat INretail schreef vormt de leidraad voor het debat.   

Iedereen kan aanmelden
Thema’s die aan bod komen, zijn herstel en vernieuwing van de retail na corona, verduurzaming, digitalisering en het stimuleren van ondernemerschap in het algemeen. Iedereen die een belang heeft bij een gezonde retail non-food kan zich via deze link aanmelden om het debat tussen 18.00 uur en 19.00 uur live te volgen.

Brede campagne
Het debat dat bij INretail in Zeist plaatsvindt en digitaal gevolgd kan worden, vormt de aftrap van een brede campagne om de belangen van de retail op de kaart te zetten. Met de slogan ‘Kies retail. Kies dichtbij.’ geeft INretail tot de verkiezingsdag 17 maart met allerlei acties vorm aan de campagne en het grote belang van aantrekkelijke winkelkernen. Bezoeken van politici aan ondernemers met non-food winkels in alle provincies van ons land staan ook op het programma. Via deze -digitale- werkbezoeken bespreken ondernemers, de politici en INretail wat de retail de komende vier jaar nodig heeft om perspectief te hebben. Binnenkort wordt een verkiezingswijzer voor ondernemers in de retail gelanceerd.

Hashtag #kiesretail
Vanaf nu wordt de politiek doorlopend via social media geprikkeld actief na te denken over de vraag wat ondernemers met winkels en winkelgebieden nodig hebben om vitaler te worden. De campagne is voor iedereen herkenbaar met de hashtag #kiesretail. Inmiddels heeft INretail ook een landingspagina aan haar website gekoppeld die helemaal in het teken staat van campagne in aanloop naar de verkiezingen van 17 maart aanstaande.

Delen