PERSBERICHT: INretail: “Paniek slechte raadgever”

24 november 2021

INretail vindt dat het kabinet vrijdag in haar coronapersconferentie intelligente besluiten moet aankondigen die echt helpen om besmettingsbronnen van corona aan te pakken. “Paniek is wat dat betreft een heel slechte raadgever. Er is rust nodig voor verstandige beslissingen en het is belangrijk dat maatregelen steun krijgen van de hele samenleving. Het coronabeleid moet intelligent, effectief en werkbaar zijn voor iedereen.”

Draagvlak voor pandemiebestrijding

Winkels maken topprioriteit van veiligheid en doen zelfs vaak al meer dan nu verplicht is, zoals 1 klant per tien vierkante meter hanteren. In de belangrijkste weken van het jaar zorgen zij er voor dat consumenten hun feestdagen aankopen veilig en op tijd kunnen blijven doen. Met de coronamaatregelen die nu voor winkels gelden, blijft er draagvlak voor de manier waarop het kabinet de pandemie bestrijdt. Het kabinet moet aanstaande vrijdag daarom het bluswater richten op waar de brand woedt en dat zijn niet de winkels.

Kies rustig koopmoment

INretail roept consumenten op de rustige momenten van de dag en week te gebruiken voor het doen van aankopen. “Daarnaast roepen we iedereen, ondernemers en ook klanten, op zich strikt aan de basismaatregelen te houden: afstand houden, handen ontsmetten en een mondmasker op etc.” Gemeenten nemen ook hun verantwoordelijkheid en treffen maatregelen om bezoekersstromen in de feestdagenperiode in goede banen te leiden op basis van evaluaties over het verloop vorig jaar.

Vragen over dit persbericht?

Heb je een vraag of wil je meer informatie over dit persbericht? Neem dan contact met mij op via ptgrotenhuis@inretail.nl of bel 06-51385669.