PERSBERICHT: Non-food winkels nu ook bij TOGS-regeling

29 maart 2020

Na verbijstering nu blijdschap bij winkelondernemers in de non-food branches die INretail vertegenwoordigt.

De overheid maakte zaterdagavond bekend dat de TOGS-regeling (Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren) ook voor winkelondernemers beschikbaar komt. Vrijdag werd de regeling zonder deze sector gepubliceerd en ontstond veel commotie. “Wij zijn blij met de erkenning dat de winkelsector ook rechtstreeks getroffen is,” aldus INretail. Winkelondernemers kunnen zich vanaf 30 maart melden voor de tegemoetkoming van € 4.000 uit de TOGS-regeling.

Vrijdagavond ontstond veel ophef omdat winkelondernemers buiten de regeling zouden vallen. De branche reageerde verbijsterd. Omzetten zijn gekelderd tot nul en ondernemers hebben de € 4.000 keihard nodig om te overleven. Op sociale media barstte een storm van woedende reacties los. Ook tweede kamerleden van zich lieten horen.

NOW-regeling

Als de loketten voor de andere regeling, de NOW, voor werktijdverkorting open gaan, zullen zich ook daar veel retailers melden. Sinds de uitbraak van het coronavirus moesten talloze winkels en ketens hun deuren te sluiten.

Lees het bericht op Rijksoverheid.nl