De woontrends voor 2023 hebben we al even laten zien via de trendlezingen, de moodboards en trendbeschrijvingen op onze website. Om je verder te inspireren om de woontrends te visualiseren in je winkel, etalage en collectie hebben we nu ook de interieuritems uitgebeeld in prachtige trendfoto’s. Voor elke trend is stijlkamer gecreëerd die stijlvol in beeld is gebracht.
Door anders te kijken en te combineren, kun je door een deel van de bestaande collectie te combineren met nieuwe items een heel nieuw beeld neerzetten. De nieuwe items kunnen meubelen en stoffen zijn, maar juist ook accessoires. Ervaar wat het effect kan zijn van het toevoegen van de nieuwe trendkleuren.
Dit zijn de woontrends voor 2023 die in beeld zijn gebracht:
Download hier de afbeeldingenSustainable Hedonism laat zien dat het om gladde afgeronde vormen gaat, een smooth interieur maar met de luxe van mooie houten materialen. Pastel tinten geven de frisse touche aan het interieur.

Existential Power laat zien de natuur echt in het interieur terug komt, ruwe massieve materialen met kleuren variërend van as grijs tot diep donker blauw. Deze gecombineerd met de verschillende groentinten. Afgeronde, natuurlijke vormen blijven actueel.

Layered Spaces toont de gelaagdheid in het interieur, met kamerschermen of andere separaties geef je diepte in het interieur. Ruimte en vlakken doorsnijden elkaar. Door wijkende- en naar je toe komende kleuren toe te passen creëer je diepte en een ruimtelijk effect.

Quiet Glamour bestaat uit vormen en materialen die zich bewezen hebben in het verleden en geven een vertrouwd gevoel. Door het kleurgebruik van het diepe groen en het warme rood, gecombineerd met fris roze, mintgroen en harder blauw geef je deze trend een frisse nieuwe touché.

Gebruik vooral onze beelden!
De moodboards, de trendbeelden en de trendcontent zijn niet alleen voor ons eigen gebruik. Je kunt ze zelf ook gebruiken op je website of op andere manieren om je klanten te inspireren en te laten weten dat je op de hoogte bent van de nieuwe ontwikkelingen. Ook kan je de kennis over de achtergrond van de trends te gebruiken in de advies- verkoop gesprekken.
Beelden voor consumenten
De trendbeelden gebruiken we ook om consumenten te inspireren om aan de slag te gaan met hun woning via CBW-erkend. Dit doen we onder andere met de campagne ‘Fris je huis op’ en door het actief benaderen van de media gericht op consumenten zoals dagbladen en woon- en lifestyle magazines.
Gastvrijheid in Wolvega
We hebben deze foto’s mogen maken bij Home center Wolvega, één van onze leden waar we heel gastvrij zijn ontvangen. Eerdere jaren waren we voor de stijlkamer foto’s te gast bij Meijs in Tilburg, Kok in Hoogland en bij Plaisier in Ridderkerk. We zijn enorm dankbaar dat jullie ons de gelegenheid geven om deze beelden te maken.