Geen vraag te gek
088 973 06 00

Retail CAO

Afspraken uit de retail cao

De retail cao is een overeenkomst waarin afspraken zijn gemaakt tussen werkgevers- en werknemersorganisaties over loon, toeslagen, werktijden, overwerk, vakantie en pensioen. We gaan bij INretail in op verschillende onderwerpen die van belang zijn voor jou als ondernemer. Hoe kan je medewerkers beoordelen naar aanleiding van hun functioneren en hoe ziet het loongebouw eruit? Hoe kan je personeel vinden en binden? De retail CAO heeft voor ons geen geheimen. We brengen je graag op de hoogte van de belangrijkste afspraken tussen ondernemers en werknemers, zodat jij altijd weet hoe je moet reageren in onverwachte situaties. 

Informatie over de retail CAO

De retail CAO is een uitgebreide overeenkomst. We gaan in op opleidingen en mogelijke subsidies, net als op sancties en waarschuwingen. Hoe dien je om te gaan met jongeren die een bijbaantje hebben of vakantiewerk doen? Het is informatie met betrekking tot de retail CAO, waar we open over zijn om een zo duidelijk mogelijk geheel te creëren. Daarnaast lobbyen we voor een uitstekende CAO, waar je optimaal profijt van hebt. Zo geven we je graag informatie over:

Belangrijkste afspraken uit de non-food retail CAO

Wat zijn de belangrijkste afspraken uit de nieuwe retail CAO die van 1 juli 2018 tot en met 31 december 2020 loopt? Allereerst zijn de verschillende momenten waarop het loon wordt verhoogd vastgelegd op 1 juli 2018, 1 januari 2019, 1 juli 2019, 1 januari 2020 en 1 juli 2020. Daarnaast ontvangen werknemers vanaf 1 januari 2020 een individueel ontwikkelbudget van €150. Met dit budget kan je personeel zichzelf verder ontwikkelen en zijn of haar loopbaan verbeteren. Dankzij dit budget zijn ambitieuze werknemers in staat het beste uit zichzelf te halen. Door ruimte te geven aan je personeel is er meer mogelijkheid voor innovatief en creatief ondernemen. 

Retail CAO en ledenwinkel

We zorgen voor een goede retail CAO en bieden via onze ledenwinkel voordelen voor ondernemers. Al onze leden profiteren van diverse kortingen, waarmee je de kosten eenvoudig kunt drukken. Daarnaast vind je in onze ledenwinkel mogelijkheden tot advies en begeleiding, betaaloplossingen en opleidingen en trainingen. Op deze manier train je jezelf en je personeel in belangrijke vaardigheden, zoals communicatie, samenwerking, digitale veiligheid en hoe om te gaan met agressie en diefstal. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw onderneming te bespreken.