seniorenregeling

Summerschool

21 december 2020

In de zomer van 2020 hebben wij een spetterende online Summerschool georganiseerd. Een fijne dosis inspiratie, om vol goede moed en nieuwe inzichten de lastige tijden aan te pakken. Van handige lijstjes tot interessante podcasts. Bewandel op je eigen tempo de route van de digitale Summerschool. Dus wil jij alles weten over… 

Week 1: De veranderende wereld

Hoe koop jij slim in? Welke nieuwe mogelijkheden zijn er? Hoe ziet die veranderende consument eruit? Harry Bijl spreekt in zijn talkshow met met LIV Stores en Home Inspirations. In een interview met FRATELLI shoes vertelt Sjef van Stratum over hoe hij en zijn broer in deze nieuwe wereld zijn veranderd als ondernemers. Tenslotte vertelt Patrick Coppelmans van Tuincentrum Coppelmans in een podcast over zijn ervaringen met bewuster inkopen en de veranderende consument.

Hoe verander jij als retailer mee in deze nieuwe wereld?

Week 2: Een sterk merk

Hoe bouw jij een succesvol merk op? Hoe gaat jouw winkels generaties lang mee met het behoud van zijn unieke kenmerken? Hoe kan jij op een betekenisvolle manier ondernemen? Harry Bijl spreekt SchoenenZaken en bevlogen ondernemer Fred van UNCLE[S] boardshop. Van Waay interieurs vertelt hoe de winkel al vier generaties lang meegaat. Roelof Talen van Talen Tools, vertelt gepassioneerd over het ondernemerschap en leidinggeven. Als afsluiter beantwoordt Bob Rijnders vliegensvlugge vragen over zijn kijk op het ondernemerschap.

Wie ben jij als merk, en waarom doe je wat je doet?

Week 3: Ken je klant

Hoe krijg je je klantreis helder in kaart? Hoe onderneem je doelgroepgericht? Welke online kansen zijn er? Harry Bijl gaat in gesprek met Nieuwe Oost en Xcelsior over de klantreis en doelgroepgericht ondernemen. Ruud Donders van ‘de zaak van Ruud’ vertelt hoe hij online in contact blijft met zijn klant. In een podcast deelt Tuincentrum BijStox waar zij kansen zien op social media gebied. Tot slot vertelt Voetspeciaalzaak Snoeren hoe zij hun merknaam hoog hebben gehouden in de schoenenbranche.

Ken je jouw klant? Alles over succesvol communiceren!

Week 4: Doordacht inkopen

Hoe werk jij goed samen met je leveranciers? Hoe houd je je assortiment voor een brede doelgroep aantrekkelijk? Inkopen op gevoel of inkopen op basis van cijfers? Harry ging in gesprek met DEB en Groter in wonen, over de band met leveranciers en het verlenen van service. Debby van Schouten Schoenen, vertelt over hoe haar brede assortiment voor ieder wat wils biedt. Kim van Haast, van tuincentrum de Bosrand, vertelt hoe zij op een goede manier inkopen. Om vliegensvlug af te sluiten stellen we leuke vragen aan de eigenaar van Sunny Camp.

Hoe koop jij in? Alles over goed doordacht inkopen en de juiste assortimentsmix!

Week 5: De kracht van jouw locatie

Zit jij op de juiste locatie? Hoe kom je tot een nieuwe locatie? Ondernemen in een dorp of in een stad? Harry Bijl gaat in gesprek met stoere mannen-winkel Arborator Denim Company over hun uitbreiding naar Haarlem en Tuincentrum Osdorp over hun maatschappelijke functie. Eigenaresse van Diezijner vertelt waarom zij in hartje Groningen is neergestreken. Eigenaresse van Basemans Schoenen daarentegen wil nooit meer weg uit het dorpje Reusel. Tot slot neemt Harry een kijkje in de winkel van de toekomst, de nieuwe showroom van MADE.com.

De kracht van jouw locatie, zit je op de juiste plek?

Week 6: Teamwork

Hoe zorg je voor een goede sfeer binnen het team? Hoe zorg je dat de neuzen dezelfde kant op staan? Hoe kom je tot een topteam? Harry Bijl interviewt Kok Wooncenter over gelukkige en tevreden werknemers. Ook spreekt hij FIFTY8 over lokale bekendheid en betrokkenheid van de medewerkers. Hoe zorgt head of sales bij Takko Fashion voor draagkracht bij weloverwogen besluiten? Elk jaar een spetterende kerstshow, hoe doe je dat? We vroegen het Ellen Wolters van Tuincentrum Wolters in Overdinkel. De 62-jarige Cees Jorissen runt Sportcentrum Dordrecht, hoe creëert hij een topteam?

Mensen maken jouw winkel, alles over teamwork (makes the dream work)

Week 7: Samen kom je verder

Harry Bijl spreekt met Steegenga Mode, Natuurlijk Tilburg, Gemeente Tilburg en Tuinbranche Nederland over samenwerken in de breedste zin van het woord. Melanie Haaksma van INSTORE vertelt hoe zij spelenderwijs heeft ontdekt hoe innovaties waarde kunnen creëren in je winkel. Een community met 1 miljoen leden? Rapha sports heeft het en geeft tips voor het opbouwen van een internationaal klantennetwerk.

Samen kom je verder, de kracht van onderwijs en cultuur en lokale en ketensamenwerking

Week 8: Continu verbeteren

Hoe zet je influencermarketing in? Hoe blijf je zowel offline als online innoveren en inspireren? Durven en doen. She Clothes en De Balkonie toonden lef en praten hierover met Harry. Media- en marketing bedrijf EEN Media over de juiste inzet van influencermarketing. Daniëlle Meijer, Marketing Manager bij Woonmall Villa ArenA, vertelt hoe zij on- en offline kanalen inzet om te inspireren. Tot slot vertelt Janine Veldhoven, eigenaresse van Veldhoven Interieurs welke online kansen zij ziet.

Koersen naar nieuw succes, hoe blijf je continu verbeteren? 

Kijk en luister dan de Summerschool terug!

Advies nodig?

Heb jij genoten van deze dosis inspiratie, maar heb je toch nog vragen? Neem dan contact met mij op!

Contacteer de adviseur Bel ons
Marjolijn Brachten

Marjolijn Brachten

Communicatieadviseur

Ik wil graag lid worden

Leden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.