Nieuwe regels rondom afprijzingen
Een nieuwe richtlijn voor consumentenbescherming.
Consumenten zijn eigenlijk de belangrijkste categorie als je het hebt over de retail. Er zijn veel vraagstukken die te maken kunnen hebben met jouw klanten. Hoe ga je bijvoorbeeld om met klachten en geschillen? Zorg jij dat je samen met de klant tot een oplossing komt of is het nodig een derde partij in te schakelen?
Het is belangrijk om te weten wat jouw rechten en plichten zijn bij het aangaan van een overeenkomst met de klant, maar je wilt ook weten waar de klant recht op heeft. Welke afwijkende regels gelden er bijvoorbeeld bij Koop op afstand?
Een nieuwe richtlijn voor consumentenbescherming.
Per 1 januari a.s. treedt de zogenaamde Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen...
Op 28 mei 2022 worden bestaande regels voor consumentenbescherming gewijzigd.
Wat zijn de spelregels bij een (onterechte) klacht van de consument?
Wettelijke garantie, CBW-erkend-garantie of fabrieksgarantie. Wat is het vers...
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop na 1-1-2020.
Wat doe je als de klant weigert te betalen?
De Geschillencommissie lost het geschil bindend op.
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop voor 1-1-2020.
Vanuit de woonbranche vernemen wij dat er op dit moment zeer regelmatig prijs...
Wanneer is de koop gesloten en hoe belangrijk is de inhoud van het koopcontract?
Koopt de consument in jouw winkel? Dan geldt de regel: koop is koop.
Er zijn wettelijke regels voor wat er precies op een website moet staan. We h...
Je zult het vast wel eens mee te maken, een klant stelt een levering uit omda...
Bij verkoop via een webwinkel, verkoop via sociale media of verkoop aan huis ...
De wettelijke regels voor overeenkomsten die met consumenten worden gesloten.
De wettelijke regels van cadeau en tegoedbonnen.
Uitgelicht: updateverplichting en non-conformiteit ook voor digitale aspecten...
Veelgestelde vragen over de consumentenwetgeving.
De verschillende manieren voor het eindigen van een overeenkomst.
De erkenningsregeling van CBW-erkend kent drie garanties.
Bij een faillissement van een CBW-erkende winkel is de consument de aanbetali...
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop na 1-1-2020.
Laat op jouw (online) communicatiekanalen zien dat jij CBW-erkend bent!
Met de campagne van CBW-erkend Woontrends ’23 in je huis zorgen wij ervoor ...
Een CBW-erkende bruidsmodewinkel geeft een drietal garanties.
De Geschillencommissie lost het geschil bindend op.
De onpartijdige geschillenbeslechting bij een koop voor 1-1-2020.
Door collectief in te kopen kunnen we fikse kortingen bieden op uiteenlopende producten en diensten, zoals verzekeringen, creditcardtarieven en telefonie. Dat voordeel kan snel oplopen van honderden tot duizenden euro’s per jaar. De contributie wordt zo al snel terugverdiend. Wij regelen de beste voorwaarden. Wel zo makkelijk.
Voor juridische vraagstukken, vragen over financiering, hr of andere simpele en complexe kwesties kun je terecht bij een van onze adviseurs.
Contacteer de adviseur Bel onsLeden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.