Geen vraag te gek
088 973 06 00

Unieke touch

In deze tijd van grote onzekerheid – niet in de laatste plaats voor ondernemers in de retail – is de rol van de sociale media belangrijker dan ooit.

Customer journey

De weg naar de winkel is minder vanzelfsprekend nu de overheid ons nog steeds op het hart drukt om zoveel mogelijk thuis te blijven en afstand te houden. Geen wonder dat de customer journey, meer dan ooit, verloopt via de sociale media. Tot en met de transactie.

Meeliften

‘Van social networks naar social commerce’ wordt door retailexperts getipt als een belangrijke trend. Over de kracht van deze eigentijdse netwerken voor communicatie en informatie bestaat allang geen twijfel meer. Ook ondernemers in de schoenenbranche maken er volop gebruik van. Commercieel gebruik van de sociale media is volledig geaccepteerd. Hét ideale uitgangspunt om het contact met een (potentiële) klant af te ronden met een aankoop. En als je dat niet zelfstandig kunt, lift dan mee op de mogelijkheden die grote schoenenmerken bieden.

Tsunami

Een prima voorbeeld is wat mij betreft de samenwerking van Rehab met Nicolette van Dam en Bas Smit. De speciaal ontworpen sneakercollectie die door de twee bn-ers wordt gepromoot oogst extra sympathie doordat een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat. Kan het socialer en tegelijk commerciëler? Het gevolg is een ware tsunami van ‘feel good’ berichten, wat alle betrokkenen voordeel oplevert.

Unieke touch

Geen wonder dat inmiddels veel schoenretailers zijn aangehaakt bij dit initiatief en daarvan volop meeprofiteren. Hoe? Door aan het algemene verhaal van de samenwerking hun eigen unieke touch mee te geven. Want dát is nu net de kracht van de schoenwinkelier die zijn klant kent. Laat zien dat je voor hem klaar staat met persoonlijke aandacht en individueel advies.

Delen