Geen vraag te gek
088 973 06 00

Mijn winkel moet online. Hoe dan? 

Dat klanten online oriënteren en kopen is bekend maar hoe speel je daar op in? Een webshop beginnen? Aansluiten bij een platform? Of het gewoon negeren? Edwin Belt, Branchespecialist Mode, krijgt dagelijks deze vragen.

"Online gaat om zichtbaarheid, vindbaarheid en beschikbaarheid waar je tijd, geld en energie in moet willen steken. Heb je dat niet? Dan kun je het vergelijken met een mooie fysieke winkel, een top collectie, gemotiveerd personeel maar waar geen klant binnen komt".

Achergrondinformatie:
GfK heeft recent een Insight-sessie gegeven over het online retail landschap. Hierbij werden nieuwe bevindingen gepresenteerd uit retail- en consumentenonderzoeken gericht op online. Relevante uitkomsten vind je hier.

5 punten waar je rekening mee moet houden voordat je begint:

  1. Neem het serieus. Als je online omzet wilt maken moet je er allereerst energie in steken en het uiterst serieus nemen.
  2. Onderzoek wat de behoefte is van jouw doelgroep. Waar oriënteren zij zich? Zonde om in de verkeerde middelen te investeren
  3. Wil je een eigen webshop beginnen? Bedenk dan goed of je tussen al het ‘webshop geweld’ zichtbaar en vindbaar kunt zijn en blijft. Dit is een continu proces.
  4. Heb je de juiste automatisering die kan koppelen met online?
  5. Waarom alleen aan de slag? Je kunt ook samenwerken.

Aan de slag
Kom 30 maart naar de bijeenkomst 'Online beter zichtbaar, hoe dan?', we beantwoorden al je vragen. 

INretail heeft ervaren bedrijven voor je uitgezocht die je kunnen helpen met de zichtbaarheid, vindbaarheid, beschikbaarheid. Goods on Tap is een partij die jouw voorraad met leveranciers en andere ondernemers koppelt. Miinto is een online fashion platform waar je jouw producten kunt verkopen en direct profiteert van een bereik van zo’n 400.000 bezoekers per maand.

Bekijk hier het volledige aanbod.

Delen