Geen vraag te gek
088 973 06 00

Terugblik Groeien ten tijde van corona

Het retaillandschap is de afgelopen maanden sneller veranderd dan ooit. De corona pandemie heeft een enorme impact gehad op het consumentengedrag, wat zorgde voor een herverdeling in de markt. Het aantal online bestellingen groeide enorm. Maar tegelijkertijd zien we ook een herwaardering van lokale, persoonlijke service en menselijk contact. In een tijd waar grote partijen als Zalando, Bol.com en Amazon groeien als kool is persoonlijke service misschien wel jouw belangrijkste troef…

Op dinsdag 6 oktober gaf Mei Ling Tan (oprichter en CEO van House of Einstein) ons een inkijkje in haar businessmodel dat draait om persoonlijke aandacht en klantenbinding. Van haar totale omzet komt inmiddels 80% uit terugkerende klanten. 

Personalisatie is dé manier om de concurrentie met giants aan te gaan

Om personalisatie ervoor te laten zorgen dat jij gaat groeien is het belangrijk dat je op de volgende vragen een antwoord hebt:

  • Hoe zorg je voor meer omzet uit één klant?
  • Welke data is belangrijk als je wil groeien?
  • Hoe kun je je team op dit gebied aansturen?

Om alvast een tipje van de sluier te geven: Aftersales is het belangrijkste moment van de klantreis én sturen op cijfers is cruciaal. Maar hoe gedetailleerd pas jij dit toe? Om een voorbeeld te noemen, online spelers treden dusdanig in detail dat zij de kosten en opbrengen van één klant naast elkaar leggen. Hoe veel tijd en marketinginvestering kost een klant en wat levert dit op? Kan een fysieke winkel dit op dezelfde manier toepassen? Hier geeft Mei Ling je een antwoord op.

Maar er is meer. Kijk daarom hieronder de webinar terug en ontdek hoe jij niet alleen morgen al een hogere omzet per klant kan behalen maar ook hoe je ervoor zorgt dat je nieuwe klanten aantrekt.
 

Delen