PERSBERICHT: Groots onderzoek actuele ontwikkeling sport retailmarkt

15 oktober 2021

In welke mate neemt de sportparticipatie toe? Zijn padel, golf en fietsen blijvers of tijdelijke hypes? Welke marketingkanalen zijn komende jaren onmisbaar? Met een uitgebreide analyse van alle actuele ontwikkelingen in de sport retailmarkt en duidelijkheid over deze vragen beantwoordt het onderzoek Sportfocus 2022 straks aan een grote marktbehoefte.

Goed en actueel onderzoek

Zo’n 300 retailers, 75 leveranciers en 7000 consumenten worden bij dit brede onderzoek betrokken. De ontwikkelingen in de sportretail gaan razendsnel en er is veel vraag naar goed en actueel onderzoek dat de marktontwikkelingen schetst en kansen en risico’s benoemt. Volgend jaar juni worden alle resultaten gepresenteerd. De trends die relevant zijn voor de sport retail en wholesale markt zijn dan beschreven en getoetst in de markt.

Meest actuele analyse

Interviews met spelers in de markt, consumentenonderzoek en analyses van bestaande studies, zijn allemaal onderdelen van dit grote marktonderzoek. INretail roept personen en organisaties op die voor deelname aan het onderzoek worden benaderd op om mee te doen. Dan wordt met Sportfocus 2022 volgend voorjaar de meest actuele en brede analyse van de sportretail en whole salemarkt opgeleverd. Er wordt bijvoorbeeld ingezoomd op de sportparticipatie in ons land, maar ook de klantenreis, ontwikkelingen in de toeleveringsketen en digitalisering zijn aandachtsgebieden.

Aanpassingsvermogen onder grote druk

Deze maand gaan de onderzoekers het veld in voor verdiepingsinterviews met marktspelers. Inzichten die uit de analyse van bestaande onderzoeken naar boven zijn gekomen, worden dan onder meer getoetst aan de heersende mening in de markt. De sportretailmarkt verandert razend snel. Nieuwe spelers, nieuwe verkoopkanalen, nieuwe consumententrends, veranderende populariteit van sportvormen en bijvoorbeeld ook digitalisering hebben grote impact op de verhoudingen, rendementen en commerciële kansen in de sportretail. Traditionele spelers die eerder nog het spel bepaalden, worden nu van het bord gedrukt door ontwikkelingen waarop ze weinig invloed hebben en die qua tempo nauwelijks bij te benen zijn. Het aanpassingsvermogen en daarmee het bestaansrecht van veel spelers staat onder grote druk en van rust in de markt zal voorlopig geen sprake zijn.

Grootste en breedste

Met de nieuwste editie van Sportfocus wordt in het tweede kwartaal van 2022 een gedegen analyse van de sport retail markt opgeleverd die velen gaat helpen het vizier scherp te stellen. Marktspelers die worden benaderd voor deelname aan het onderzoek wordt opgeroepen mee te doen en daarmee een bijdrage te leveren aan dé grootste en breedste analyse van de sportretailmarkt.

Ben je geïnteresseerd in het onderzoek, heb je een vraag of wil je je aanmelden om deel te nemen? Neem dan contact op met Dave Quadvlieg via dquadvlieg@inretail.nl
Bekijk hier de resultaten van sportfocus 2019 >>

Kan ik je verder helpen?

Heb je vragen over dit persbericht of kan ik je ergens anders mee helpen? Aarzel niet en neem vooral contact op.

Dave Quadvlieg

Branchecoördinator sport