Geen vraag te gek
088 973 06 00

Primark, bezoekersmagneet!

Primark: Goedkoop, trendy en vooral massaal. Met meer dan 250 winkels is deze Ierse keten inmiddels actief in acht landen. De afgelopen jaren is de Primark ook onderdeel geworden van het Nederlandse straatbeeld. Omarmd door de consument die bij de opening van ieder nieuw filiaal voor de deur zit te wachten tot ze naar binnen kunnen. Snel wisselende collecties met T-Shirts voor drie euro, het lijkt soms te mooi om waar te zijn. Voor ondernemers betekent het veel traffic, maar ze kijken vaak met argusogen naar deze nieuwe kapers op de kust.

Wat vindt de doelgroep eigenlijk? Wat zijn hun motieven en is de wegwerpmentaliteit iets waar ze op termijn voor willen kiezen? En wat zeggen ondernemers die een Primark als buren hebben? Is het keiharde concurrentie of kunnen ze ervan profiteren? Kijk mee met de straatinterviews:

Bekijk de cijfers
Onderzoeksbureau GfK deed onderzoek naar de positie van Primark in de Nederlandse markt. Ook zoomen ze in op de Primarkkopers. Wie zijn ze en hoe gedragen ze zich in de markt. Klik hier voor het rapport van GfK.

Branchespecialist Edwin Belt licht toe:
“Inmiddels heeft Primark besloten om vanaf de herfstcollectie een deel online te plaatsen. Zie het als een lookbook met omschrijving en prijs. Een echte webshop zit er voorlopig niet in. Dat maakte Primark bekend bij de opening van een nieuwe Duitse winkel. De kosten van een webshop lopen nog steeds voor de baten uit, zeker met de lage prijzen en kleine winstmarge. Wanneer hier de kosten voor een online kanaal bovenop komen blijft er niets over, aldus Primark”.

Citytraffic heeft gekeken naar de invloed van Primark op de drukte in de binnensteden. Klik hier voor het nieuwsbericht.

Delen