Geen vraag te gek
088 973 06 00

Terugblik Breng je klant in kaart en kom met hem in contact

In deze bizarre en onzekere tijden is het niet altijd vanzelfsprekend dat jouw klant naar de winkel komt en niet iedereen beschikt over een webwinkel. Jouw vaste klant heb je wel in beeld maar jouw doelgroep rijkt verder. Deze groep, die je nu nog niet (voldoende) in beeld hebt, zou je natuurlijk ook wel aan je klantenkring willen toevoegen. Maar waar vind je die en hoe kom je dan met ze in contact?

Op donderdag 8 oktober namen André Doffer (DISCvision), Floris Venneman (Bureauvijftig) en Lennart Koetsier (Multiply) ons mee in de wereld van doelgroepbepaling. 
Je hebt een idee wie je tot jouw doelgroep kan rekenen maar komt dit ook overeen met jouw klantgegevens? Je beschikt al over een grote bak aan data maar analyseer je deze ook? Laat je deze data al leidend zijn voor hoe jij jouw klant aanspreekt, welke communicatiekanalen je kiest of hoe jij je assortiment samenstelt?

In dit webinar leer je niet alleen waarom het je helpt om bovenstaande infomatie scherp in het vizier te hebben, je leert ook hoe je morgen al met een paar simpele handelingen de eerste stappen kan zetten.

Vanuit de luie stoel activeren richting de fysieke winkel, het kan zolang je maar precies weet wie er in die stoel zit


Drie experts, ieder binnen hun eigen vakgebied maar alle drie ook onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Ze hebben alvast 1 tip voor je:

  • André: Kijk naar je klantenbestand en maak eens een analyse om precies te zien wie je klant is. Als je een keuze wil maken voor een doelgroep en daarmee een sterke positionering dan begint het altijd daarmee.
  • Floris: Spreek morgen 2 klanten in je winkel aan en stel eens de vraag: Waarom ben je hier vandaag en wie ga je aanbevelen om morgen bij mij in de winkel te komen?
  • Lennart: Zet Google Analystics achter je site en kijk eens wie er op je site komen. In 10 minuten ben je klaar.


Floris: 'Dé ‘zestiger’ bestaat niet. Wie komt er bij jou in de winkel en wat komt hij bij jou halen? Dat is veel belangrijker dan een cijfer.'

André: 'Dat is helemaal waar wat je zegt Floris. Gedrag is wat je ziet. Dat wordt veroorzaakt door je motieven en drijfveren.'

Maar er is meer. Kijk daarom hieronder de webinar terug en ontdek niet alleen wie je doelgroep is maar vooral ook wat zijn voorkeuren zijn, wat hem aanspreekt en hoe je hem niet alleen offline maar zeker ook via de online weg weet te benaderen.
 

Delen