Hoe retailvriendelijk worden gemeenten?

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Van Middelburg tot Emmen moest de lokale politiek eraan geloven. Verschillende verkiezingsprogramma’s werden met oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart gescand op retailvriendelijkheid.

Detailhandel Nederland liet het onderzoek doen op verzoek van onder meer INretail. In 12 gemeenten werden alle verkiezingsbeloften uitgeplozen en op een rij gezet. En daarmee werd direct duidelijk: het kan echt nog veel beter.

Van lagere lokale lasten bijvoorbeeld worden ondernemers blij, maar lang niet alle politieke partijen hebben het in hun programma staan. Parkeren als kans om te scoren blijft ook nog onderbelicht, terwijl goede bereikbaarheid heel belangrijk is voor winkelgebieden. En ook veiligheid, de winkelopeningstijden en goede plannen om van winkelleegstand werk te maken doen ertoe. Deze onderwerpen zijn niet in alle verkiezingsprogramma’s terug te vinden. Kijk of jouw gemeente op de lijst staat en welke partijen het dan goed met je voor hebben.

Actie richting 21 maart 
Het is belangrijk dat je weet wat er speelt in jouw gemeente of winkelgebied. De thema’s die in het onderzoek naar voren komen zoals parkeerbeleid, bereikbaarheid en openingstijden, zijn thema’s die invloed hebben jouw ondernemerschap. Wat kan jij doen om meer ruimte voor ondernemerschap te creëren? Kom in actie!

Rapport Detailhandel Nederland    Actie richting 21 maart! 

Tags
Contactpersoon
Hans Boerkamp
Hans Boerkamp
Beleidsadviseur Financieel Economische Zaken
088 973 06 30

Recent nieuws

  • open

    Modefabriek | a procreative and inspiring fashion event

    Nieuws
    zondag, 8 juli 2018
    8 en 9 juli 2018 staat de modefabriek weer op de agenda
    Modefabriek | a procreative and inspiring fashion event
  • open

    De consument van de toekomst verwacht relevantie

    Nieuws
    Eergisteren, 22 juni 2018
    De consument lijdt aan infobesitas. De consument staat de hele dag aan en wordt gewild of ongewild geconfronteerd met een overload aan berichten en signalen die niet relevant zijn. Een consument wil maatwerk, beschrijft de trend Massacommunicatie & Persoonlijke Micromomenten in Retail richting 2030. Hoe je maatwerk zou kunnen leveren ligt Lightspeed in onderstaande whitepaper uit.
    De consument van de toekomst verwacht relevantie
  • open

    De voorbereidingen voor een verkoopplan in een notendop

    Nieuws
    woensdag, 20 juni 2018
    De meimaand kent ieder jaar flinke uitdagingen, met zijn feestdagen en de daaraan gekoppelde schoolvakanties welke doorgaans invloed hebben op de omzet. Maar wat doe je daar nu aan?
    De voorbereidingen voor een verkoopplan in een notendop
  • open

    Proeftijd blijft twee maanden

    Nieuws
    woensdag, 20 juni 2018
    Op 1 juli loopt de huidige cao af. De proeftijd in contracten langer dan 6 maanden voor nieuwe medewerkers kan in tegenstelling tot een eerder bericht gewoon op twee maanden blijven staan.
    Proeftijd blijft twee maanden

Gerelateerd aan dit artikel

Delen